Starteradvies

Grote avonturen beginnen klein. Van het prille begin staan we graag aan jouw zijde om je ondernemersdromen te ondersteunen. Onder het motto ‘goed begonnen is half gewonnen’ geloven we erin dat een goede start een accelererend effect heeft op de verdere evolutie van jouw onderneming.

Laten we kennis maken

starteradvies

Wat doen we allemaal?

Starteradvies
  • Advies over de verschillende vennootschapsvormen
  • Begeleiding bij de inhoud van jouw financieel plan en kritische analyse
  • Interessant netwerk van partners die je kunnen ondersteunen in de opstart
Opstart van jouw onderneming
  • Uitwerken van het financiële plan
  • Communicatie met de notaris bij de opstart via notariële akte
  • Opmaken en publiceren van de akte bij de opstart via onderhandse akte
  • Activeren van je ondernemingsnummer bij erkend ondernemingsloket
  • Activeren van je btw-nummer
  • Aanvragen van vergunningen (FAVV, transport,
    EORI-nummer, …)
  • Aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds

Kies zelf jouw manier van samenwerken

volledig digitale samenwerking met akanta
Volledig digitaal

Krijg advies over hoe je jouw financiële en boekhoudkundige administratie kan digitaliseren. Ontdek de voordelen van een boekhouding die je in real-time kan opvolgen en hoe je de vinger aan de pols houdt om jouw onderneming financieel en fiscaal gezond te houden.

Bekijk de voordelen
  • Boekhouding kan in real-time ingediend worden
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Krijg advies over online tools zoals het digitaal platform My.Akanta voor aan- en verkoopfacturen
  • Volg je boekhouding in real-time op via jouw klantenzone en financiële rapportering op maat
semi digitaal samenwerken met akanta
Semi-digitaal

Krijg advies over de verschillende mogelijkheden om jouw administratieve processen te digitaliseren. Als financiële partner zitten we in een bevoorrechte positie bij ondernemers en komen met veel tools in aanmerking. We werken een plan uit om op jouw ritme te digitaliseren én we gaan ervoor om meer info uit de cijfers te halen.

Bekijk de voordelen
  • Uitwerken van een (stapsgewijs) digitaliseringstraject van het administratieve proces in jouw vennootschap
  • Boekhouding kan in real-time ingediend worden
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Krijg advies over online tools zoals onder andere het digitaal platform My.Akanta voor aan- en verkoopfacturen
  • Volg je boekhouding in real-time op via jouw klantenzone en financiële rapportering op maat
klassieke methode van samenwerken met akanta
Klassieke methode

Volg je boekhouding op via onze klassieke dienstverlening. Maandelijkse opvolging ook mogelijk wanneer er btw-aangiftes per kwartaal ingediend worden.

Wat betekent dit concreet?
  • Breng de documenten op papier binnen
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Volg je boekhouding op via jouw klantenzone

Voor meer info check ook onze nuttige links