Boekhouding & financieel advies

Je kan bij ons terecht voor een complete boekhoudkundige ondersteuning: de voorbereiding, de volledige boekhouding, de technische eindcontrole en alle vragen in verband met je zaak, ongeacht in welke sector je actief bent.
Zo werken we met verschillende softwarepakketten, zoals Codabox (banktransacties), Soda (loonverwerking), Basecone (digitaal platform), My.Accant (ons eigen digitaal platform), Silverfin (rapportering) waardoor de administratieve opvolging sneller, maar toch veilig verloopt.

Je kan via online-pakketten de boekhouding zelf voorbereiden.

Laten we kennis maken

Boekhouding en fiscaliteit

Wat doen we allemaal?

Haal meer uit jouw boekhouding door een krachtige organisatie van jouw bedrijfsadministratie. We gaan voor een efficiënte flow van informatie, waarbij we beschikbare data zoveel mogelijk willen gebruiken in de volgende fase:

Fase 1: Pre-accounting

Hoe digitaal is jouw bedrijfsadministratie? Hoe wil je samenwerken?

Ontdek onze drie manieren van samenwerken

  • Aanlevering van documenten via ons digitaal administratief platform (My.Accant) of een digitale brievenbus (Basecone)
  • Krijg advies over hoe je jouw financiële en boekhoudkundige administratie kan digitaliseren

Welke digitale tools gebruiken we?

Fase 2: Boekhouding en fiscaliteit
  • Voorbereiden en indienen van de periodieke btw-aangifte en bijhorende formaliteiten
  • Tussentijdse fiscale en boekhoudkundige adviesverlening
  • Opmaken van balans en resultatenrekening
  • Voorbereiden van jaarrekening en verslaggeving
  • Voorbereiden en indienen van de aangifte
  • Vennootschapsbelasting
  • We vertegenwoordigen ondernemers ten aanzien van de fiscale administratie
  • Bijstand tijdens belastingcontroles
  • Voeren van een volledige boekhouding of periodiek nazicht van intern gevoerde boekhoudingen
  • Expertise in diverse boekhoudpakketten: Adsolut, Expert-M, Eva-Online, Yuki, Exact Online,
    Octopus, …

Welke digitale tools gebruiken we?

Fase 3: Post-accounting

Aan een sterke, administratieve organisatie en een goed gevoerde boekhouding koppelen we krachtige rapporteringen die een onmisbaar hulpmiddel zijn in het leiden van jouw onderneming.

  • Opstellen van financiële rapporten, business- en managementrapportering in jouw klantenzone
  • Opmaken van consolideringen
  • Analyse van de kerncijfers van jouw onderneming en evolutie ervan doorheen de tijd
  • Uitvoeren van investeringsanalyses
  • Waardering van ondernemingen

Welke digitale tools gebruiken we?

Ontdek de tools en contacteer ons om na te gaan hoe jouw ondernemingsadministratie gedigitaliseerd kan worden!

Kies zelf jouw manier van samenwerken

volledig digitale samenwerking met akanta
Volledig digitaal

Krijg advies over hoe je jouw financiële en boekhoudkundige administratie kan digitaliseren. Ontdek de voordelen van een boekhouding die je in real-time kan opvolgen en hoe je de vinger aan de pols houdt om jouw onderneming financieel en fiscaal gezond te houden.

Bekijk de voordelen
  • Boekhouding kan in real-time ingediend worden
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Krijg advies over online tools zoals het digitaal platform My.Akanta voor aan- en verkoopfacturen
  • Volg je boekhouding in real-time op via jouw klantenzone en financiële rapportering op maat
semi digitaal samenwerken met akanta
Semi-digitaal

Krijg advies over de verschillende mogelijkheden om jouw administratieve processen te digitaliseren. Als financiële partner zitten we in een bevoorrechte positie bij ondernemers en komen met veel tools in aanmerking. We werken een plan uit om op jouw ritme te digitaliseren én we gaan ervoor om meer info uit de cijfers te halen.

Bekijk de voordelen
  • Uitwerken van een (stapsgewijs) digitaliseringstraject van het administratieve proces in jouw vennootschap
  • Boekhouding kan in real-time ingediend worden
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Krijg advies over online tools zoals onder andere het digitaal platform My.Akanta voor aan- en verkoopfacturen
  • Volg je boekhouding in real-time op via jouw klantenzone en financiële rapportering op maat
klassieke methode van samenwerken met akanta
Klassieke methode

Volg je boekhouding op via onze klassieke dienstverlening. Maandelijkse opvolging ook mogelijk wanneer er btw-aangiftes per kwartaal ingediend worden.

Wat betekent dit concreet?
  • Breng de documenten op papier binnen
  • Digitale transfer van bankafschriften naar de boekhouding
  • Digitale transfer van loondocumenten naar de boekhouding
  • Volg je boekhouding op via jouw klantenzone

Voor meer info check ook onze nuttige links